¡¡¡¡Sigamos buscando polémica!!!!

septiembre 6, 2006 at 3:13 pm 12 comentarios

Iglesia de la Mercè en Barcelona

Se aproximan las fiestas en honor de la patrona de Barcelona, la Virgen de la Merced, y como viene siendo habitual ya se han empezado a oír voces divergentes.

Unos: Que si no nos gusta el cartel que las anuncia. A mí personalmente me parece bonito por su sencillez y la protagonista del mismo, la Font Màgica de Montjuïch. Realmente mágica cuando la ves por la noche en un festival de luz, color y música.

Otros: Que si no nos gusta la “pregonera” de las fiestas. En esta ocasión la elegida ha sido Elvira (Que)Lindo, la conocida autora de la serie de novelas de “Manolito Gafotas”. La polémica viene dada en este caso por que el pregón será el castellano la lengua utilizada por ella para dirigirse a los barceloneses, aunque me imagino estará previsto la gracia de decir alguna palabrita en catalán como por ejemplo: ¡Bona tarde BarSelona! De nuevo a mí no me parece mal, sabiendo como se sabe que Barcelona, es una ciudad cosmopolita donde residen personas de muchas nacionalidades y diferentes lenguas y el castellano es la lengua que la mayoría entienden.

Siendo como es la fiesta de la ciudad muchos pensaran que mejor hacerlo en catalán. Es otra opción <¡¡¡si no fueramos tan fanáticos!!!> Con sinceridad, no es algo que me quite el sueño. Sin embargo espero que su “actuación” sea mejor que sus intervenciones cinematográficas <no puedo dejar de pensar en su nefasta aparición en la película “Cachorro”>.

Algo que me pregunto es que “la” habrá motivado a aceptar tal honor, especialmente después de haber leído un artículo este verano en la última página en “El País” que tenía como título algo parecido a “LA MALA”. Mal, valga la redundancia, título para mí, pues pienso que hubiera sido más apropiado titularlo “LA VICTIMA”, que era como pintaba tristemente para mí a Madrid, de una forma que no la merece en absoluto. Decía que era una ciudad sin identidad <sobre esto habrá que volver en otra ocasión> y vilipendiada por todo el mundo entre otras LINDEzas. Flaco era el favor que le hacía a mi ciudad. Por lo que me gustaría pensar que su aceptación tiene que ver en cuanto a cerrar y tapiar esos viejos y estúpidos tópicos de rivalidad entre esas dos maravillosas ciudades. Que es posible moverse dentro de este país, donde coexiste más de una lengua, y sentirte siempre en tu casa. Si es así, aunque no pueda estar en la plaça Sant Jaume ese día, le brindaré mi aplauso virtual.

Hecho este inciso, qué lástima que unos días donde lo que se pretende es que la gente de la ciudad se lo pase en grande y disfrute, se vean salpicados por la pólemica originada, como no, por la clase política. Por eso, los barceloneses harían bien en olvidarse de ese elemento y disfrutar a plenitud de esos días en que Barcelona se convierte en una fuente de alegría y diversión.

Barcelonins i barcelonines, bones festes de la Mercè 2006!!!

Entry filed under: Barcelona. Tags: .

….y la cruz “El Mundo” facundo.

12 comentarios Add your own

  • 1. eldoctorhache  |  septiembre 6, 2006 a las 4:15 pm

    Pues sí, estic d’acord amb tu. Y enhorabuena por la foto, a la que les has sabido dar un aspecto muy “retro”, como de las postales pintadas de principios del siglo XX.

    Responder
  • 2. ®  |  septiembre 6, 2006 a las 7:19 pm

    Ojalá que este festejo sea todo un éxito… Hermosa foto, que se une a mi larga lista de motivos para conocer Barcelona.

    Responder
  • 3. sombraschinescas  |  septiembre 6, 2006 a las 7:44 pm

    No lo dudes tanto Barcelona como Madrid son ciudades excepcionales.

    Responder
  • 4. ®  |  septiembre 7, 2006 a las 12:18 am

    De hecho toda España me parece mágica… Saludos nuevamente y felicitaciones por tu blog, me gusta mucho.

    Responder
  • 5. Albert  |  septiembre 18, 2006 a las 11:19 am

    No sé, jo preferiria que algú de la ciutat o que, com a mínim, porti gran part de la seva vida a Barcelona llegís el pregó. No perquè aquesta dona sigui madrilenya, sinò pel fet que qui millor que algú de la pròpia ciutat o algú que ha passat aquí la part més gran de la seva vida per a dir el que opina de la seva ciutat. quant a l’idioma… si, Barcelona és una ciutat cosmopolita, però el seu idioma és el català, llegna que a aquest pas, tristament desapareixerà… No pot ser que per un costat es promocioni el català fins a l’absurd (això també caldria que ho reconeguéssim) i per un altre, en un acte dirigit al poble ens el carreguem…

    Responder
  • 6. sombraschinescas  |  septiembre 18, 2006 a las 4:53 pm

    Com bè dis tu i jo, Barcelona és una ciutat cosmopolita per tant, ni guanya ni perd res per l’idioma qu’és faci servir. Penso realment que amb aquesta elecció es mostra aixo que diem. Barcelona es una ciutat oberta a tot el que vulgi. El poble som tots i cal arribar a tothom de la millor manera. Per fet de ser ambdos idiomes oficial tant dona. Gracies per comentari.

    Responder
  • 7. Albert  |  septiembre 20, 2006 a las 7:55 am

    Però no deixa de ser cosmopolita pel fet d’utilitzar el català… De totes maneres, què ha de dir aquesta senyora que deu haver vingut només de vacances?? També podríem fer-ho en anglès, que és l’idioma que s’entén més pel món…

    Responder
  • 8. sombraschinescas  |  septiembre 20, 2006 a las 1:54 pm

    Sóc català i visc a Madrid des de fà dos anys, pel que sé perfecament com es viu el problema català-castellà. Té he de dir que val la pena obrir-se més, el meu pare era d’un poble de Barcelona, els meus fills son catalans i jo com pot veure no sols parlo el català sino que malgrat tindre a la vora de 50 anys, dictadura inclosa, faig els meus intents d’escrire el català malgrat de no haber-lo estudiat mai. Informa’t i veuras com anys enrrere és va fer el pregó no en català. Si tots plegats en obrim més i deixe’m de mirar-nos el melic serem molt fes feliços. L’identitat no la fa sols l’dioma, ho fa moltes coses mes. Obra’t veuras com el mon et sonriu molt mès. Per experiencia t’ho dic. Moltes abraçades. M’agradaria saber de tu.

    Responder
  • 9. Albert  |  septiembre 28, 2006 a las 10:43 am

    Hola de nou, sé que contesto una mica tard, però no he pogut fer-ho abans, ho sento.
    Jo sóc català i sempre he pensat també que ens hem d’obrir al món, però també sempre que el món ens vulgui, no sé si m’entens… De fet, la meva xicota és de Madrid i per part meva no he tingut mai cap problema, de fet, algunes vegades amics i amigues seves de Múrcia i de Madrid m’han buscat les pessigolles, tot i que no me les han trobades mai (aixó si, per respecte a la meva xicota). També moltes vegades (tot i que només tinc 25 anys i que, gràcies a Déu, mai he viscut cap guerra ni cap dictadura) he hagut de sentir allò de “háblame en cristiano” de gent que fa molts anys que viu a Catalunya i gràcies a Catalunya. Hi ha molt poc respecte…
    El voler escriure en català tot i no haver-lo estudiat és un detall que t’honora com a persona (t’ho dic de debò), però has de saber que em podries haver escrit en castellà i t’hagués contestat en castellà perquè no tinc cap mena de problema, donat que em considero totalment bilingüe. De fet, només vaig escriure el primer comentari en català pel fet que no fos incongruent que jo demanés en castellà que el pregó fos en català, i si algú té cap problema amb el llenguatge només cal que m’ho digui. El que critico del pregó és, simplement, que per la meva manera de veure-ho s’ha de fer en la llengua del poble i que l’ha de fer algú que conegui el poble i, segons tinc entés, aquesta senyora no compleix cap d’aquestes coses.
    Moltes gràcies a tu també i una abraçada

    Responder
  • 10. sombraschinescas  |  septiembre 29, 2006 a las 5:13 pm

    Com anem? En primer lloc, com van anar les festes de la Mercè? Imagino, pel que puc veure als diaris una mica atarullades. Quan et parlava de obrir-se, es independen de la actitud dels altres. Ho fem per que volem, per que ens dona la gana. M’entens oi? Jo tambè podría escriure en castella, pero pel fet d’obrirme si algú m’escriu en català, intento fer-ho en l’idioma que ho fam. Si fos francès, anglès, rus farie el maitex. Així que la teva xicota es de Madrid, la meva parella tambè ho es. A mi,la veritat si em busquen les pesigolles me las podem trobar ràpidament, pero la sang no arriba al riu. Dius que tens 25 any, podries ser el meu fill, de fet el meu fill gran farà 26 al proper mes de desembre. Tot i això sembles molt asenyat, felicitats. Ès un veritable plaer, trobar comentaris teus als meus post. Si alguna vegada, quan siguis a Madrid vols parlar amb mi no mes tens que deixar un missatge per quedar, mentres tant ací hi serè pel que vulgis, Una forta abraçada i fins aviat, espero.

    Responder
  • 11. Albert  |  octubre 4, 2006 a las 11:04 am

    Hola de nou, si et preguntes per què contesto sempre tan tard… és perquè aquesta direcció la tinc només al navegador de l’ordinador de l’empresa on faig pràctiques i quan tinc una estona lliure em connecto. En efecte, les festes de la Mercè van ser una autèntica bogeria degut a la gran quantitat de gent que hi va anar però, tot i això, m’ho vaig passar bé i, pel que vaig poder veure i pel que sé tothom es va comportar correctament i no hi va haver cap tipus de problema com, per exemple, a les festes de Gràcia de l’any passat.
    Moltes gràcies pels teus comentaris (hem sento molt afalagat). I si vaig a Madrid el proper pont dels dies 12, 13 i 14 d’octubre, t’aviso i, si vols i pots, podem quedar, prendre un cafè i xerrar una estona. En tot cas, si vaig cap allà ja t’aviso.
    Una abraçada!!! I fins aviat, potser😉

    Responder
  • 12. sombraschinescas  |  octubre 4, 2006 a las 5:10 pm

    Gracies a tu per ser el primer d’escriure. Si vens a Madrid, aquets dies o uns altres, truca’m i podem quedar per fer un café y xerrar. Una abraçada a tu tambè.

    Responder

Responder

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


septiembre 2006
L M X J V S D
« Ago   Oct »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

Comentarios recientes

emilio on La Rambla del Poblenou
Agustí on La Rambla del Poblenou
Ramon on La Rambla del Poblenou
Neus Cabanes Masip on Sant Andreu del Palomar
Eduard Martinez Albu… on Sant Andreu del Palomar

Blog Stats

  • 420,107 hits

Nos leen desde…

Feeds


